Skeletal Mesh Animation System

System for deforming skeletal meshes based on keyframed animation data and morph targets.

Windows
MacOS
Linux

The animation system in Unreal Engine 4 (UE4) is comprised of several Animation Tools and Editors which mixes skeletal-based deformation of meshes with morph-based vertex deformation to allow for complex animation. This system can be used to make basic player movement appear much more realistic by playing and blending between canned Animation Sequences, create customized special moves such as scaling ledges and walls using Anim Montages, apply damage effects or facial expressions through Morph Targets, directly control the transformations of bones using Skeletal Controls, or create logic based State Machines that determine which animation a character should use in a given situation.

Starting Out

Asset Types

Tools

Features

Guides

Выбрать тему
Светлая
Темная

Добро пожаловать на новый сайт документации Unreal Engine 4!

Мы работаем над множеством новых функций, включая систему обратной связи, чтобы вы могли рассказать нам, о том, что мы делаем. Этот вариант не совсем готов для использования в конечном релизе, поэтому перейдите на форум обратной связи по документации, чтобы рассказать нам о проблемах с этой страницей или написать нам о любых проблемах, с которыми вы сталкиваетесь в работе с документацией.

Мы обязательно сообщим вам, когда новая система будет запущена.

Отправить отзыв