Blueprints Technical Guide

Technical guide for programmers working with Blueprints.

Windows
MacOS
Linux

Blueprints are a powerful new feature introduced in Unreal Engine 4.

In short, Blueprints are a way to create new UClasses without the need for writing or compiling code. When you create a Blueprint, you can choose to extend a 'native' C++ class or another Blueprint class. You can then add, arrange, and customize components, implement custom logic using a visual scripting language, respond to events and interactions, define custom variables, handle input, and generally create a fully custom object type.

Each Blueprint has a Construction Script, analogous to a constructor in C++, which is run when the object is created. This script can dynamically construct the Actor instance based on any number of factors, such as a fence that automatically sizes itself to fill a gap between buildings. In this sense, a Blueprint can also be thought of as a very powerful prefab system.

Выбрать тему
Светлая
Темная

Добро пожаловать на новый сайт документации Unreal Engine 4!

Мы работаем над множеством новых функций, включая систему обратной связи, чтобы вы могли рассказать нам, о том, что мы делаем. Этот вариант не совсем готов для использования в конечном релизе, поэтому перейдите на форум обратной связи по документации, чтобы рассказать нам о проблемах с этой страницей или написать нам о любых проблемах, с которыми вы сталкиваетесь в работе с документацией.

Мы обязательно сообщим вам, когда новая система будет запущена.

Отправить отзыв