Editor Utility Widgets

Describes Editor Utility Widgets, and how to create them.

Windows
MacOS
Linux

If you want to modify the User Interface (UI) of the Unreal Editor, you can use Editor Utility Widgets to add new UI elements. Editor Utility Widgets are based on Unreal Motion Graphics (UMG), so you can set up Widgets in a Blueprint like you would for any other UMG Widget Blueprint.

These Widgets are specifically for the Editor UI, and you can use them to create custom Editor tabs. You can then select these custom tabs from the Windows menu, like you would select existing Editor tabs.

Create an Editor Utility Widget

  1. Right-click in the Content Browser and select Editor Utilities > Editor Widget.
    Menu-EditorWidget.png

  2. Name your Editor Utility Widget Asset. In this example, the Asset is named TestEditorUtility. Double-click the Editor Utility Widget Asset to open the Widget Blueprint for editing.
    TestEditorUtility-AssetIcon.png

  3. Edit your Widget Blueprint as needed.

  4. Right-click the Editor Utility Widget Asset and select Run to open an Editor tab with your Editor Utility displayed. The tab is only dockable with Level Editor tabs.
    RunEditorUtilityWidget.png

  5. Once you have run the Editor Utility Widget, it appears in the Level Editor's Windows dropdown, under the Editor Utility Widgets category.
    EditorUtilityWidgets/WindowsMenu-EditorUtilities.png

Выбрать тему
Светлая
Темная

Добро пожаловать на новый сайт документации Unreal Engine 4!

Мы работаем над множеством новых функций, включая систему обратной связи, чтобы вы могли рассказать нам, о том, что мы делаем. Этот вариант не совсем готов для использования в конечном релизе, поэтому перейдите на форум обратной связи по документации, чтобы рассказать нам о проблемах с этой страницей или написать нам о любых проблемах, с которыми вы сталкиваетесь в работе с документацией.

Мы обязательно сообщим вам, когда новая система будет запущена.

Отправить отзыв