Основы создания классов

Примеры, показывающие, как создавать классы на Блупринтах, на C++, и комбинацией C++ и Блупринт.

Windows
MacOS
Linux
On this page

LightSwitchActor.png

These examples show how to create a new class using Blueprints only, C++ code only, and a combination of C++ code and Blueprints. The goal is to create new LightSwitch classes with the same properties and behavior using all three workflows, and then add an instance of each new class to the level, so there are three new LightSwitch Actors.

LightSwitch classes are based directly on the Actor class, since their primary requirement is that they can be placed within the level. They contain a PointLightComponent as the root component, and a SphereComponent that is a child of the PointLightComponent. Each LightSwitch class also has a variable called DesiredIntensity, which is used to set the intensity of the PointLightComponent. Finally, the default behavior of the classes is that when the player enters or leaves the SphereComponent, the PointLightComponent's visibility will be toggled.

Examples

Выбрать тему
Светлая
Темная

Добро пожаловать на новый сайт документации Unreal Engine 4!

Мы работаем над множеством новых функций, включая систему обратной связи, чтобы вы могли рассказать нам, о том, что мы делаем. Этот вариант не совсем готов для использования в конечном релизе, поэтому перейдите на форум обратной связи по документации, чтобы рассказать нам о проблемах с этой страницей или написать нам о любых проблемах, с которыми вы сталкиваетесь в работе с документацией.

Мы обязательно сообщим вам, когда новая система будет запущена.

Отправить отзыв