Using the OnHit Event

A How To Guide to for using the OnHit Event in Blueprints or Code.

Windows
MacOS
Linux
On this page

If you are creating a game that involves any kind of damage to a player, enemy, or object, chances are you will run into the situation where you need to determine if they were hit by something and if so, who hit them, where the impact point was, or other information regarding the hit detected. The OnHit Event will provide this information and much more when the collision occurs in which you can use the data to drive changes in your game be it affecting health, destroying an object, or other gameplay related actions.

Implementation Guides

ue4_icon.png

Using the OnHit Event in Blueprints

Using the OnHit Events to fracture a destructible mesh as well as applying impulse to move it.

Using the OnHit Events to fracture a destructible mesh as well as applying impulse to move it.

Выбрать тему
Светлая
Темная

Добро пожаловать на новый сайт документации Unreal Engine 4!

Мы работаем над множеством новых функций, включая систему обратной связи, чтобы вы могли рассказать нам, о том, что мы делаем. Этот вариант не совсем готов для использования в конечном релизе, поэтому перейдите на форум обратной связи по документации, чтобы рассказать нам о проблемах с этой страницей или написать нам о любых проблемах, с которыми вы сталкиваетесь в работе с документацией.

Мы обязательно сообщим вам, когда новая система будет запущена.

Отправить отзыв