BuildGraph Script Types

Learn about valid data types for BuildGraph attributes.

Windows
MacOS
Linux

The following table contains valid data types that can be contained by BuildGraph attributes:

Type

Description

String

An arbitrary string.

String List

A list of arbitrary strings separated by semi-colons.

Boolean

The constant true or false.

Integer

An integer constant.

Regex

A regular expression, using C# syntax.

Name

A named entity. Any printable character, except ^ < > : " / \ | ? * ;. Single spaces are allowed (except at the start and end of a name).

Name List

A list of identifiers separated by semi-colons.

Tag

A label given to a list of files, beginning with the # character (i.e., #My Files).

Tag List

A list of tags separated by semi-colons. (i.e., #My Files;#Other Files).

Target

A node name, aggregate name, agent name, or tag name. Indicates a sequence of nodes that need to be executed. Note that this overlaps with the meaning of Target as it applies to UnrealBuildTool (which refers to a single program being built).

Target list

A list of target names separated by semi-colons.

File Spec

A set of file and tag names, separated by semi-colons. Wildcards such as "...""_", and "?" are permitted when referencing files (i.e., Engine/.../_.bat). Unless otherwise specified, relative paths are resolved relative to the working root directory.

File Name

A path to a file. Unless otherwise specified, relative paths are resolved to the working root directory.

Directory Name

A path to a directory. Unless otherwise specified, relative paths are resolved relative to the working root directory.

Condition

conditional expression.

Выбрать тему
Светлая
Темная

Добро пожаловать на новый сайт документации Unreal Engine 4!

Мы работаем над множеством новых функций, включая систему обратной связи, чтобы вы могли рассказать нам, о том, что мы делаем. Этот вариант не совсем готов для использования в конечном релизе, поэтому перейдите на форум обратной связи по документации, чтобы рассказать нам о проблемах с этой страницей или написать нам о любых проблемах, с которыми вы сталкиваетесь в работе с документацией.

Мы обязательно сообщим вам, когда новая система будет запущена.

Отправить отзыв