Unreal Architecture

Reference to creating and implementing gameplay classes.

Windows
MacOS
Linux

When programming gameplay elements using C++ code, each module can contain many C++ classes.

ProjectModuleClassOrg.png

Each class defines a template for a new Actor or Object. Within the class header file, the class and any class functions and properties are declared. Classes can also contain structs, data structures that help with organization and manipulation of related properties. Structures can also be defined on their own. interface allow additional gameplay behavior to be implemented by different classes.

When programming with Unreal Engine, it is possible to have standard C++ classes, functions, and variables. These can be defined using standard C++ syntax. However, UCLASS(), UFUNCTION(), and UPROPERTY() macros can be used to make Unreal Engine aware of the new classes, functions, and variables. For instance, a variable with a declaration prefaced by a UPROPERTY() macro can be garbage collected by the engine, and can be displayed and edited within Unreal Editor. There are also UINTERFACE() and USTRUCT() macros, and keywords for each macro that can be used to specify the class's, function's, property's, interface's, or struct's behavior within Unreal Engine and Unreal Editor.

In addition to the above macros, there is a UPARAM() macro that is primarily used when exposing C++ code to Blueprints. To see examples of UPARAM() being used, see the Exposing Gameplay Elements to Blueprints documentation.

Gameplay Programming Reference Directory

Выбрать тему
Светлая
Темная

Добро пожаловать на новый сайт документации Unreal Engine 4!

Мы работаем над множеством новых функций, включая систему обратной связи, чтобы вы могли рассказать нам, о том, что мы делаем. Этот вариант не совсем готов для использования в конечном релизе, поэтому перейдите на форум обратной связи по документации, чтобы рассказать нам о проблемах с этой страницей или написать нам о любых проблемах, с которыми вы сталкиваетесь в работе с документацией.

Мы обязательно сообщим вам, когда новая система будет запущена.

Отправить отзыв